BBG Media Highlights - May 30, 2013
About Our Broadcasters
Sequestration solutions: Furloughs, buyouts, nothing - Federal News Radio, May 30, 2013
At least one federal operation, the Broadcasting Board of Governors, plans long-range savings by offering employees $25,000 buyouts. BBG, with about 1,650 workers, told Government Executive that many of its employees are eligible for the buyouts if they apply by May 31. Those who are accepted must be off the payroll by the end of June. 

Ashe Tagged to Be Replaced - Knoxville Metro Pulse, May 29, 2013
Former Knoxville Mayor and Ambassador to Poland Victor Ashe's tenure on the Broadcasting Board of Governors may be coming to an end, but not without a fight. A union president from an American Federation of Government Employees local that represents broadcasters and journalists at Voice of America has written a letter to Senate Minority Leader Mitch McConnell pleading that Ashe not be replaced on the Broadcasting Board of Governors.
Citations of BBG Broadcasters
Myanmar to review 2-child policy - Mizzima News, May 29, 2013
A spokesman for Myanmar President Thein Sein has told Voice of America (VOA) that the government will review a Rakhine State policy that imposes a two-child birth limit on Muslim Rohingyas in Buthidaung and Maungdaw townships.

China news round-up: Tibetan self-immolates, Sri Lanka to adopt Beidou satellite navigation - South China Morning Post, May 30, 2013
Radio Free Asia: New Tibetan self-immolation after a one-month hiatus.

Northern elders and Boko Haram - Nigerian Tribune, May 30, 2013
THE Northern Elders Forum has expressed its intention to institute a legal action against the Federal Government at the International Court of Justice for human rights violations. The forum's spokesman, Professor Ango Abdullahi, said in an interview on the Voice of America on Wednesday, May 22, 2013 that the forum had assembled a team of lawyers who had been gathering evidence to establish that Nigerian soldiers were involved in the killing of civilians in Baga, Borno state. He maintained that there was sufficient evidence to prove that human rights violations by government and its agencies had been going on "with a lot of impunity in the last three years".

In the foreign-language press:

Abou Elela Mady to Alhurra: (Egypt's) Muslim Brotherhood will win 40 percent of votesAl Youm Assabea (Egyptian news and information website) May 25, 2013

Abou Elela Mady, Chairman of the Wasat party, expected the Muslim Brotherhood to win 40 percent of votes in Egypt's coming parliamentary elections. Mady's remarks came during an interview with Alhurra's Hiwar Cairo. He expected the Islamic parties to win 60 to 65 percent of the total votes in the coming elections adding that it all depends on the changing mood of the Egyptians. Mady criticized the "chaos in the Egyptian media," stating that journalists who promote lies should be held accountable.

Also cited in:  Akher KhabarAl AhramAl Howar, Almesreyoun, and many other publications

Of Interest
Kremlin-Owned Network Hires Larry King - New York Times, May 29, 2013
The Russian government's satellite news network Russia Today, or RT, announced on Wednesday that it had hired Larry King to "host a mold-breaking political talk show" for its American channel. A brief online trailer for the new show featuring Mr. King, 79, displayed a series of words associated with the host in the minds of his new employers - "critical thinker," "hard-nosed," "depth," "intelligence," and "suspenders" - that some of his critics might take issue with.
Related: Hey, Larry King: Have You Ever Watched Russia Today? - Foreign Policy, May 29, 2013

Iran seeks to tighten measures to supervise visiting foreign journalists - AP, May 29, 2013
Iran's culture minister is seeking to tighten rules to supervise visiting foreign journalists. A Wednesday report by the semi-official Mehr news agency quotes Mohammad Hosseini as saying tighter measures are being sought after an Israeli journalist reported from Tehran about the 2009 presidential election for a European news outlet.

Voice of Korea's shortwave broadcasts now on-demand - North Korea Tech, May 28, 2013
The daily English-language broadcast from North Korea's international radio station, Voice of Korea, is now available on the Internet.The programme is being carried by World Radio Network, a London-based organization that rebroadcasts material from international radio stations on its own satellite channels and via FM relays in several countries.
About Us
The Broadcasting Board of Governors is an independent federal agency, supervising all U.S. government-supported, civilian international broadcasting, whose mission is to inform, engage and connect people around the world in support of freedom and democracy. BBG broadcasts reach an audience of 175 million in 100 countries. BBG broadcasting organizations include the Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty, the Middle East Broadcasting Networks (Alhurra TV and Radio Sawa), Radio Free Asia, and the Office of Cuba Broadcasting (Radio and TV Marti).